وب نوشته‏های بهرام جلالی‏پور

Monday, March 17, 2008

تغییر

یا مقلب القلوب و الابصار...



مثل همه ایرونی هایی که از قیمت سرسام آور نرم افزار در اینجا به نسخه های اصطلاحا قفل شکسته بازارهای وطنی روی می آرن، من هم تا همین چند روز پیش از Word نسخه 2003 استفاده می کردم. راضی هم بودم. یه روز همینجوری که مشغول کار بودم یه پیغام از میکروسافت آفیس اومد واسه به روزرسانی نسخه آفیس با نسخه 2007. تائید کردم و نسخه جدید نصب شد. من هم یک تعدادی از نوشته های قبلی و جدیدم رو تو این نسخه جدید تاپپ کردم. تا دیروز که دیدم دیگه هیچ جوری نمیشه محتوای فایل رو ویرایش کرد. شصت ام خبردار شد که مدت استفاده آزمایشی نرم افزار سپری شده. آقا، اومدم نسخه جدید رو پاک کردم و این فایل اطلاعات همینجوری موند رو دستم.



الغرض، به مناسبت سال نو یه یادداشت بلند نوشته بودم در مورد «تغییر» و اینکه ما ایرانی ها چطور و چرا از اون فرار می کنیم (یه نمونه اش همین نسخه جدید Word). کلی هم اشاره کرده بودم به رویکردهای جدید برنامه سازی خصوصا در شبکه های تلویزیونی فرانسه که احتمالا رویکردی جهانیه. اشاره کرده بودم به اینکه همین مسئله تغییر یکی از اصلی ترین بنیان های یک درام محکم و استخوان داره. همون اصلی که میگه شخصیت پرسوناژ باید در طول داستان «نمود» داشته باشه. و کلی حرف های دیگه...



خوب، فعلا که تلاش من برای خوندن این فایل به نتیجه نرسیده. عجالتا از خیر اون مطلب می گذرم و همینجوری مثل بچه آدم فرارسیدن سال نو رو شادباش میگم. به یادداشت بهاریه سال قبل ام هم که نگاه کردم دیدم دلتنگی هایم با اون موقع فرقی نکرده فقط یک سال پیرتر شده ام.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام، به پسوند فایلهایی که باز نمی شود نگاه کنید اگر یک ایکس اضافه داره یعنی با نسخه 2007 ذخیره شده. حالا باید یک نفر که این نسخه رو داره همان فایل رو با فرمت قدیمی 2003 ذخیره کرده و دوباره برای شما بفرسته. اگر خواستی برایم با میل بفرست. سال نو مبارک

12:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

از تمام عیدهایی که به اطر دارم و ندارم، یادگاری دارم از اولین باری که در اولین عیدمشترکتان پای هفت سین نشستید و من هم مهمانتان بودم
فایزه به من بزرگ ترین هدیه را داد
نوشتن نامه برای خدا
یادگاری که هنوز هم حفظش کرده ام و یک صندق دارم پر از نامه
نامه هایی سرشار از دعا و آرزو برای همه کسانی که دوست دارمشان

4:29 AM  

Post a Comment

<< Home